MAPA, TRASY A PROFILY TRAS

Mapa Mamut Tour 2024

• POPIS TRASY MAMUT TOUR 24. ROČNÍK

Pro letošní ročník trasu ponecháme stejnou jako v roce 2023. Hlavní část trasy je tedy opět vedena Hostýnskými vrchy a projedeme všechna nejvýznamnější stoupání, která se zde dají projet na silničních kolech. Většina stoupání je vedena velmi pěknou přírodou, po úzkých lesních asfaltových cestách se zákazem vjezdu aut. Start a cíl bude nově letos ve sportovním areálu & letní zahrádce Prosenice https://areal-prosenice.webnode.cz/.

START:

– v 9:00 společný pro všechny kategorie tratě A
    – v 9:45 společný pro všechny kategorie tratě B

A – Dlouhá trasa – 170 km /3250 m

Po startu ve sportovním areálu & letní zahrádce Prosenice směr na Radslavice a pak pojedeme na Pavlovice (10km), kde bude prudké stoupání sloužící pro rozdělení pelotonu. Z Pavlovic jedeme směrem na Hradčany, následuje Šišma a dále do Bezuchova, kde po krátkém sjezdu následuje odbočení vpravo (na pojení na hlavní cestu – dáváme tedy přednost) a pokračujeme přes mírné kopečky (vlnky) do Blazic a dále do Bystřice pod Hostýnem. Po průjezdu Bystřicí se bude stoupat přes Chvalčov na HP Tesák (38 km), kde bude umístěn taky bufet. Následuje tří kilometrový sjezd a výjezd Troják (42km), následuje sjezd ke křižovatce pod Trojákem, kde se odbočí vpravo směr Držková následuje Kašava s příjezd do Fryštáku (60km). Ve Fryštáku pojede doprava na Lukoveček. Za Lukovečkem se odbočí doprava a bude následovat pěkné stoupání na Hadovnu, kde je HP (68km). Pak bude následovat úzký nebezpečný sjezd s nájezdem na hlavní cestu doleva směr Rusava (72km), kde odbočíme doprava  a za školou doleva na nejtěžší stoupání závodu (až 20% stoupání) přes Grapy na Bukovinu, kde je opět HP (75km). Pod Hostýnem najedeme na hlavní cestu. Po sjezdu do Bystřice (81 km) pojedeme do města rovně a budeme pokračovat po průjezdu městem   po hlavní cestě směr Osíčko a Komárno (95km). Za Komárnem se napojíme na směr Rajnochovice (100km). Na konci Rajnochovic u areálu „Hostinec Ve dvoře“ odbočíme vpravo a stoupáme na Tesák HP(105 km) kde bude opět i bufet. Následuje sjezd a výjezd na Troják. Při sjezdu z Trojáku pojedeme přes Hošťálkovou do Ratiboře, kde odbočíme doleva směr Kateřinice. Za Kateřinicemi bude poslední stoupání v Hostýnských vrších na Lázy (128km). Pak bude rychlý sjezd do Loučky, kde odbočíme doleva na hlavní cestu. V Kunovicích odbočíme na Babice a budeme pokračovat  směrem na Všechovice kde bude bufet (140km). Za Všechovicemi odbočíme vpravo směr Býškovice a Horní Nětčice. V Horních Nětčicích odbočíme vlevo smě Radkova Lhota. U domova důchodců odbočíme vpravo na hlavní cestu a před Oprostovicemi odbočíme vlevo na Bezuchov (153km). V Šišmě projedeme rovně směr Pavlovice(160 km). Z Pavlovic pojedeme na Radslavice a do cíle ve sportovním areálu & letní zahrádce Prosenice.

Upozornění: Na většině stoupání v Hostýnských vrších je zákaz vjezdu aut, vjezd povolen jen s povolením od pořadatele. Vjezd bude mít povolen pouze zaváděcí vůz.

Jedná se o úseky:

1)    Hadovna (66km) – Rusava(72km)

2)    Rusava (76km) – Vinohrádek (82km)

3)    Rajnochovice (100km) – Tesák (105km)
    4)    Kateřinice(122km) – Lázy (128km)

Profil dlouhá trasa

Soubory GPX ke stažení ZDE

B – Krátká trasa – 90 km /1250 m

Po slavnostním startu na Střední zemědělské škole se vydáme do leva směr Žebračka a za cedulí konec Přerova bude odmávnut ostrý start, projedeme Prosenicemi, na Radslavice a pak pojedeme na Pavlovice (10km), kde bude prudké stoupání sloužící pro rozdělení pelotonu. Z Pavlovic jedeme směrem na Hradčany, následuje Šišma a dále do Bezuchova, kde po krátkém sjezdu následuje odbočení vpravo (na pojení na hlavní cestu – dáváme tedy přednost) a pokračujeme přes mírné kopečky (vlnky) do Blazic a dále do Bystřice pod Hostýnem. Po průjezdu Bystřicí se bude stoupat přes Chvalčov na HP Tesák (38 km), kde bude umístěn taky bufet. Následuje tří kilometrový sjezd. Před zažátkem stoupání na Troják krátká trasa odbočí vlevo směr Rajnochovice, kde bude dále pokračovat na Podhradní Lhotu a za kolejemi se odbocí vpravo směr Kunovice (55km). V Kunovicích se opět napojíme na douhou trasu a pojeme stejně do cíle. V Kunovicích odbočíme na Babice a budeme pokračovat  směrem na Všechovice (60km). Za Všechovicemi odbočíme vpravo směr Býškovice a Horní Nětčice. V Horních Nětčicích odbočíme vlevo smě Radkova Lhota. U domova důchodců odbočíme vpravo na hlavní cestu a před Oprostovicemi odbočíme vlevo na Bezuchov (73km). V Šišmě projedeme rovně směr Pavlovice(80 km). Z Pavlovic pojedeme na Radslavice, kdy na začátku této obce najedeme na hlavní a po cca. 300 m odbočíme vlevo přímo směr na Prosenice. V Prosenicích za mostkem doleva, průjezd přes vesnici, u kostela doleva na hlavní a dále již rovina směr Přerov. Dojezd, jako v minulých letech přes Žebračku do cíle v Střední zemědělské škole.

Profil kratká trasa

Tesák (“FONCKY“) – 105 km – trasa A

Lázy – 128 km – trasa A

• Časový harmonogram 2024

Harmonogram průjezdů jednotlivými obcemi  ke stažení: ČASOVÝ HARMONOGRAM MAMUT TOUR 2024