MAPA, TRASY A PROFILY TRAS

Mapa Tour 2019

• POPIS TRASY MAMUT TOUR 19. ROČNÍK

Pro letošní ročník jsme museli udělat změnu z důvodu stavebních prací v okolí Tesáku.  Hlavní část trasy je tedy opět vedena Hostýnskými vrchy a projedeme všechna nejvýznamnější stoupání, která se zde dají projet na silničních kolech. Většina stoupání je vedena velmi pěknou přírodou, po úzkých lesních asfaltových cestách se zákazem vjezdu aut. Start a cíl bude i letos v areálu Střední zemědělské školy.

START:

– v 8:30 společný pro všechny kategorie tratě C
    – v 8:45 společný pro všechny kategorie tratě A+B

A – Dlouhá trasa – 220 km /3750 m

MAPA

Po slavnostním startu na Střední zemědělské škole se vydáme do leva směr Žebračka a za cedulí konec Přerova bude odmávnut ostrý start, projedeme Prosenicemi, na Radslavice a pak pojedeme na Pavlovice (10km), kde bude prudké stoupání sloužící pro rozdělení pelotonu. V Pavlovicích před hřbitovem doleva sjezdem do Sušic, dáváme přednost při nájezdu doprava na hlavní, pokračujeme přes Nové Dvory. Po 2km odbočka doprava, následuje 3,5km dlouhé stoupání přes Hlinsko u Lipníka, na vrcholu stoupání odbočka doleva na Lhotu. Na 22km ve Lhotě se odbočí doprava na hlavní cestu směr Bystřice pod H. Na 25km se odbočí doleva projede se Radotín, v Soběchlebích na 27km doprava směr Žákovice. V Žákovicích na 33km bude dělení tras, krátká trasa C doprava A,B odbočí doleva. Střední a Dlouhá trasa bude pokračovat po přes Vítonice, Komárno, Loučka k prvnímu velkému stoupání na Lázy (53km), kde bude horská prémie. Z HP následuje úzký prudký sjezd. Pak se pojede přes Ratiboř, Hošťálkovou až ke křižovatce pod Trojákem, kde se odbočí vlevo směr Držková. Za křižovatkou bude bufet (68km). dále se pojede směrem na Fryšták (86km). Ve Fryštáku se oproti minulým ročníkům odbočí dřív a pojede se na Lukoveček. Za Lukovečkem se odbočí doprava a bude následovat pěkné stoupání na Hadovnu, kde je HP (92km). Pak bude následovat úzký nebezpečný sjezd s nájezdem na hlavní cestu doleva směr Rusava (96km), kde odbočíme doprava  a za školou doleva na nejtěžší stoupání závodu (až 20% stoupání) přes Grapy na Bukovinu, kde je opět HP (101km). Pod Hostýnem najedeme na hlavní cestu. Po sjezdu do Bystřice (107 km) odbočíme doleva a budeme pokračovat zvlněným terénem přes Slavkov, Brusné, Chomýž, Hlinsko (115km) do Prusinovic (117km). V Prusinovicích bude 2 bufet. Pak se pojede mírně nahoru a dolů do Dřevohostic-na 123kmdělení tras, krátká trasa C a střední B doleva s nájezdem na hlavní cestu!, Trasa A dlouhá křižuje hlavní cestu a po 150m odbočí doprava na kostkový úsek. Projede se Radkovou Lhotou, u Domova důchodců příčně křižujeme hlavní cestu, kde dáváme přednost v jízdě a pokračujeme  Pokračujeme přes Horní Nětčice do Býškovic (135km). Za Býškovicemi odbočíme na Všechovice,kde na kruhovém objezdu zahneme doprava  a přijedeme do Komárna. Za Komárnem se napojíme na směr Rajnochovice (147km). Na konci Rajnochovic pojedeme rovně až pod Troják kde odbočíme vlevo a na Trojáku (154km) bude bufet. Při sjezdu z Trojáku pojedeme přes Hošťálkovou do Ratiboře, kde odbočíme doleva směr Kateřinice. Za Kateřinicema bude poslední stoupání v Hostýnských vrších na Lázy (170km). Pak bude rychlý sjezd do Loučky, kde odbočíme doleva na hlavní cestu. V Kunovicích odbočíme doprava, projedeme vesnicí a budeme pokračovat  směrem na Kelč, Malhotice(188km), Bufet bude na 185km.Pak dojedem do Opatovic, kde najedeme doprava na hl. cestu a hned odbočíme doleva směr Paršovice (192km). V Paršovicích odbočíme doprava a bude následovat předposlední těžší stoupání Nad Hubertem (195km). Po výjezdu z lesa najedeme na rozcestí u křížku, tady doleva projede se Lhota a za ní do, přes Kladníky, kde je krátké stoupání k větráku, na křižovatce do leva do Pavlovic. Projedeme krátkým prudkým sjezdem Pavlovicemi, dále na Radslavice, kde pojedeme přímo směr na  Prosenice. V Prosenicích za mostkem doleva, průjezd přes vesnici, u kostela doleva na hlavní a dále již rovina směr Přerov. Dojezd, jako v minulých letech přes Žebračku do cíle v Střední zemědělské škole..

Upozornění: Na většině stoupání v Hostýnských vrších je zákaz vjezdu aut, vjezd povolen jen s povolením od pořadatele.. Vjezd bude mít povolen pouze zaváděcí vůz. Tyto úseky jsou v profilech vyznačeny tenkou černou čarou.

Jedná se o úseky:

1)      Lázy(53km) – Kateřinice (58km)
    2)      Hadovna(92km) – Rusava(98km)
    3)      Rusava (100km) – Vinohrádek (106km)
    4)      Kateřinice(164km) – Lázy (170km)

Celková vzdálenost: 220638 m
    Max. výška: 643 m
    Celkem nastoupáno: 4796 m
    Celkem naklesáno: -4796 m

B – Střední trasa – 143 km /2458 m

MAPA

Po slavnostním startu na Střední zemědělské škole se vydáme do leva směr Žebračka a za cedulí konec Přerova bude odmávnut ostrý start, projedeme Prosenicemi, na Radslavice a pak pojedeme na Pavlovice (10km), kde bude prudké stoupání sloužící pro rozdělení pelotonu. V Pavlovicích před hřbitovem doleva sjezdem do Sušic, dáváme přednost při nájezdu doprava na hlavní, pokračujeme přes Nové Dvory. Po 2km odbočka doprava, následuje 3,5km dlouhé stoupání přes Hlinsko u Lipníka, na vrcholu stoupání odbočka doleva na Lhotu. Na 22km ve Lhotě se odbočí doprava na hlavní cestu směr Bystřice pod H. Na 25km se odbočí doleva projede se Radotín, v Soběchlebích na 27km doprava směr Žákovice. V Žákovicích na 33km bude dělení tras, krátká trasa C doprava A,B odbočí doleva. Střední a Dlouhá trasa bude pokračovat po přes Vítonice, Komárno, Loučka k prvnímu velkému stoupání na Lázy (53km), kde bude horská prémie. Z HP následuje úzký prudký sjezd. Pak se pojede přes Ratiboř, Hošťálkovou až ke křižovatce pod Trojákem, kde se odbočí vlevo směr Držková. Za křižovatkou bude bufet (68km). dále se pojede směrem na Fryšták (86km). Ve Fryštáku se oproti minulým ročníkům odbočí dřív a pojede se na Lukoveček. Za Lukovečkem se odbočí doprava a bude následovat pěkné stoupání na Hadovnu, kde je HP (92km). Pak bude následovat úzký nebezpečný sjezd s nájezdem na hlavní cestu doleva směr Rusava (96km), kde odbočíme doprava  a za školou doleva na nejtěžší stoupání závodu (až 20% stoupání) přes Grapy na Bukovinu, kde je opět HP (101km). Pod Hostýnem najedeme na hlavní cestu. Po sjezdu do Bystřice (107 km) odbočíme doleva a budeme pokračovat zvlněným terénem přes Slavkov, Brusné, Chomýž, Hlinsko (115km) do Prusinovic (117km). V Prusinovicích bude 2 bufet. Pak se pojede mírně nahoru a dolů do Dřevohostic-na 123km dělení tras, krátká trasa C a střední B doleva s nájezdem na hlavní cestu!, (A dlouhá křižuje hlavní cestu).Projede se vesnicí a kousek za ní se odbočí doprava na Nahošovice, projedou se Hradčany, Šišma, tady doleva, krátký výjezd, směrem na Pavlovice. Projedeme krátkým prudkým sjezdem Pavlovicemi, dále na Radslavice, kde pojedeme přímo směr na  Prosenice. V Prosenicích za mostkem doleva, průjezd přes vesnici, u kostela doleva na hlavní a dále již rovina směr Přerov. Dojezd, jako v minulých letech přes Žebračku do cíle v Střední zemědělské škole.

Celková vzdálenost: 143038 m
    Max. výška: 641 m
    Celkem nastoupáno: 3082 m
    Celkem naklesáno: -3082 m

C – Krátká trasa (nadace Mamut) – 80 km /939 m

MAPA

Po slavnostním startu na Střední zemědělské škole se vydáme do leva směr Žebračka a za cedulí konec Přerova bude odmávnut ostrý start, projedeme Prosenicemi, na Radslavice a pak pojedeme na Pavlovice (10km), kde bude prudké stoupání sloužící pro rozdělení pelotonu. V Pavlovicích před hřbitovem doleva sjezdem do Sušic, dáváme přednost při nájezdu doprava na hlavní, pokračujeme přes Nové Dvory. Po 2km odbočka doprava, následuje 3,5km dlouhé stoupání přes Hlinsko u Lipníka, na vrcholu stoupání odbočka doleva na Lhotu. Na 22km ve Lhotě se odbočí doprava na hlavní cestu směr Bystřice pod H. Na 25km se odbočí doleva projede se Radotín, v Soběchlebích na 27km doprava směr Žákovice. V Žákovicích na 33km bude dělení tras, krátká trasa C doprava (A,B odbočí doleva).Po dělení v Blazicích doleva a pojede se směrem na Bystřici. Bystřicí se projede a na konci náměstí (kostky) se odbočí doprava směr Slavkov pod Hostýnem. budeme pokračovat zvlněným terénem přes Slavkov, Brusné, Chomýž, Hlinsko do Prusinovic (51km). V Prusinovicích bude 2 bufet. Pak se pojede mírně nahoru a dolů do Dřevohostic-na 58km dělení tras, krátká trasa C a střední B doleva s nájezdem na hlavní cestu!, (A dlouhá křižuje hlavní cestu).Projede se vesnicí a kousek za ní se odbočí doprava na Nahošovice, projedou se Hradčany, Šišma, tady doleva, krátký výjezd, směrem na Pavlovice. Projedeme krátkým prudkým sjezdem Pavlovicemi, dále na Radslavice, kde pojedeme přímo směr na  Prosenice. V Prosenicích za mostkem doleva, průjezd přes vesnici, u kostela doleva na hlavní a dále již rovina směr Přerov. Dojezd, jako v minulých letech přes Žebračku do cíle v Střední zemědělské škole.Za kolejemi se napojíme na střední trasu a pojedeme po ní až do cíle.