MAPA, TRASY A PROFILY TRAS

Mapa Mamut Tour 2020

• POPIS TRASY MAMUT TOUR 20. ROČNÍK

Pro letošní ročník se vracíme zpět na trasu z roku 2017 a cesta přes Tesák je již na luxusním asfaltu. Hlavní část trasy je tedy opět vedena Hostýnskými vrchy a projedeme všechna nejvýznamnější stoupání, která se zde dají projet na silničních kolech. Většina stoupání je vedena velmi pěknou přírodou, po úzkých lesních asfaltových cestách se zákazem vjezdu aut. Start a cíl bude i letos v areálu Střední zemědělské školy.

START:

– v 8:30 společný pro všechny kategorie tratě A+B
    – v 9:00 společný pro všechny kategorie tratě C

A – Dlouhá trasa – 212 km /4500 m

Po slavnostním startu na Střední zemědělské škole se vydáme do leva směr Žebračka a za cedulí konec Přerova bude odmávnut ostrý start, projedeme Prosenicemi, na Radslavice a pak pojedeme na Pavlovice (10km), kde bude prudké stoupání sloužící pro rozdělení pelotonu. Z Pavlovic jedeme směrem na Hradčany, následuje Šišma a dále do Bezuchova, kde po krátkém sjezdu následuje odbočení vpravo (na pojení na hlavní cestu – dáváme tedy přednost) a pokračujeme přes mírné kopečky (vlnky) do Blazic a dále do Bystřice pod Hostýnem, kde dojde na dělení tras. Trasa A,B. Střední a Dlouhá trasa bude stoupat přes Chvalčov na HP Tesák (38 km) následuje tří kilometrový sjezd a výjezd Troják (42km), kde se bude nacházet občerstvovací stanice – „bufet“, nesleduje sjezd ke křižovatce pod Trojákem, kde se odbočí vpravo směr Držková následuje Kašava s příjezd do Fryštáku (60km). Ve Fryštáku pojede doprava na Lukoveček. Za Lukovečkem se odbočí doprava a bude následovat pěkné stoupání na Hadovnu, kde je HP (68km). Pak bude následovat úzký nebezpečný sjezd s nájezdem na hlavní cestu doleva směr Rusava (72km), kde odbočíme doprava  a za školou doleva na nejtěžší stoupání závodu (až 20% stoupání) přes Grapy na Bukovinu, kde je opět HP (75km). Pod Hostýnem najedeme na hlavní cestu. Po sjezdu do Bystřice (81 km) odbočíme doleva a budeme pokračovat zvlněným terénem přes Slavkov, Brusné do Chomýže, kde bude rychlostní prémie (88km) do Prusinovic (92km). V Prusinovicích bude druhý bufet. Pak se pojede mírně nahoru a dolů do Dřevohostic (98km) – doleva s nájezdem na hlavní cestu! Z hlavní cesty po 50 metrech odbočíme doprava na kostkový úsek. Projede se Radkovou Lhotou a u Domova důchodců kde je dělení trasy, kdy trasa A křižuje hlavní cestu a jedeme rovně na Horní Nětčice a Býškovice (113km), kde dáváme přednost (křižujeme hlavní cestu) a jedeme na Všechovice, kde na kruhovém objezdu zahneme doprava  a přijedeme do Komárna. Za Komárnem se napojíme na směr Rajnochovice (126km). Na konci Rajnochovic u areálu „Hostinec Ve dvoře“ odbočíme vpravo a stoupáme na Tesák HP(133 km), následuje sjezd a výjezd na Troják – bufet (137km). Při sjezdu z Trojáku pojedeme přes Hošťálkovou do Ratiboře, kde odbočíme doleva směr Kateřinice. Za Kateřinicemi bude poslední stoupání v Hostýnských vrších na Lázy (155km). Pak bude rychlý sjezd do Loučky, kde odbočíme doleva na hlavní cestu. V Kunovicích odbočíme na Babice a budeme pokračovat  směrem na Kelč zavesnicí bude bufet (175km), následuje odbočení do leva a sjezd do Malhotic, po mírném stoupání dojedeme do Opatovic, kde odbočíme doleva na hl. cestu směr Býškovice, následuje odbočka vpravo  do Horních, Dolních Nětčic, Soběchleb a Radotína, kde odbočíme vpravo na hlavní cestu směrem na Lhotu, následuje sjezd do Týna nad Bečvou po jednom kilometru je odbočka vlevo na hlavní cestu, ze které po cca. 200 metrech odbočíme vlevo na poslední stoupání na Hlinsko dojedeme ke křižovatce, kde se dáme vpravo do Pavlovic. Z Pavlovic pojedeme na Radslavice, kdy na začátku této obce najedeme na hlavní a po cca. 300 m odbočíme vlevo přímo směr na Prosenice. V Prosenicích za mostkem doleva, průjezd přes vesnici, u kostela doleva na hlavní a dále již rovina směr Přerov. Dojezd, jako v minulých letech přes Žebračku do cíle v Střední zemědělské škole.

Upozornění: Na většině stoupání v Hostýnských vrších je zákaz vjezdu aut, vjezd povolen jen s povolením od pořadatele. Vjezd bude mít povolen pouze zaváděcí vůz. Tyto úseky jsou v profilech vyznačeny tenkou černou čarou.

Jedná se o úseky:

1)    Hadovna(66km) – Rusava(72km)

2)    Rusava (76km) – Vinohrádek (82km)

3)    Rajnochovice (126km) – Tesák (131km)
    4)    Kateřinice(150km) – Lázy (155km)

Celková vzdálenost: 208277 m
    Max. výška: 717 m
    Min. výška: 206 m
    Celkem nastoupáno: 4944 m
    Celkem naklesáno: -4949 m
    Stáhnout

B – Střední trasa – 136 km /2385 m

Po slavnostním startu na Střední zemědělské škole se vydáme do leva směr Žebračka a za cedulí konec Přerova bude odmávnut ostrý start, projedeme Prosenicemi, na Radslavice a pak pojedeme na Pavlovice (10km), kde bude prudké stoupání sloužící pro rozdělení pelotonu. Z Pavlovic jedeme směrem na Hradčany, následuje Šišma a dále do Bezuchova, kde po krátkém sjezdu následuje odbočení vpravo (na pojení na hlavní cestu – dáváme tedy přednost) a pokračujeme přes mírné kopečky (vlnky) do Blazic a dále do Bystřice pod Hostýnem, kde dojde na dělení tras. Trasa A,B. Střední a Dlouhá trasa bude stoupat přes Chvalčov na HP Tesák (38 km) následuje tří kilometrový sjezd a výjezd Troják (42km), kde se bude nacházet občerstvovací stanice – „bufet“, nesleduje sjezd ke křižovatce pod Trojákem, kde se odbočí vpravo směr Držková následuje Kašava s příjezd do Fryštáku (60km). Ve Fryštáku pojede doprava na Lukoveček. Za Lukovečkem se odbočí doprava a bude následovat pěkné stoupání na Hadovnu, kde je HP (68km). Pak bude následovat úzký nebezpečný sjezd s nájezdem na hlavní cestu doleva směr Rusava (72km), kde odbočíme doprava  a za školou doleva na nejtěžší stoupání závodu (až 20% stoupání) přes Grapy na Bukovinu, kde je opět HP (75km). Pod Hostýnem najedeme na hlavní cestu. Po sjezdu do Bystřice (81 km) odbočíme doleva a budeme pokračovat zvlněným terénem přes Slavkov, Brusné do Chomýže, kde bude rychlostní prémie (88km) do Prusinovic (92km). V Prusinovicích bude druhý bufet. Pak se pojede mírně nahoru a dolů do Dřevohostic (98km) – doleva s nájezdem na hlavní cestu! Z hlavní cesty po cca. 50 metrech odbočíme doprava na kostkový úsek. Projede se Radkovou Lhotou a u Domova důchodců, kde je dělení trasy odbočíme vlevo na hlavní cestu směrem na Oprostovice, kde po krátkém prudkém výjezdu pokračujeme směrem na Lhotu, následuje sjezd do Týna nad Bečvou po jednom kilometru je odbočka vlevo na hlavní cestu, ze které po cca. 200 metrech odbočíme vlevo na poslední stoupání na Hlinsko, následně dojedeme ke křižovatce, kde se dáme vpravo do Pavlovic. Z Pavlovic pojedeme na Radslavice, kdy na začátku této obce najedeme na hlavní a po cca. 300 m odbočíme vlevo přímo směr na Prosenice. V Prosenicích za mostkem doleva, průjezd přes vesnici, u kostela doleva na hlavní a dále již rovina směr Přerov. Dojezd, jako v minulých letech přes Žebračku do cíle na Střední zemědělské škole.

Celková vzdálenost: 131053 m
    Max. výška: 686 m
    Min. výška: 207 m
    Celkem nastoupáno: 3139 m
    Celkem naklesáno: -3137 m
    Stáhnout

C – Krátká trasa (nadace Mamut) – 83 km /970 m

Po slavnostním startu na Střední zemědělské škole se vydáme do leva směr Žebračka a za cedulí konec Přerova bude odmávnut ostrý start, projedeme Prosenicemi, na Radslavice a pak pojedeme na Pavlovice (10km), kde bude prudké stoupání sloužící pro rozdělení pelotonu. Z Pavlovic jedeme směrem na Hradčany, následuje Šišma a dále do Bezuchova, kde po krátkém sjezdu následuje odbočení vpravo (na pojení na hlavní cestu – dáváme tedy přednost) a pokračujeme přes mírné kopečky (vlnky) do Blazic a dále do Bystřice pod Hostýnem, kde dojde na dělení tras. Bystřicí se projede a na konci náměstí (kostky) se odbočí doprava směr Slavkov pod Hostýnem, budeme pokračovat zvlněným terénem přes Slavkov, Brusné, Chomýž, Hlinsko (zde pozor křižujeme hlavní cestu) do Prusinovic (37km). V Prusinovicích bude občerstvovací stanice – bufet. Pak se pojede mírně nahoru a dolů do Dřevohostic, kde nás čeká nájezd na hlavní cestu! Odbočujeme vlevo a po cca. 100 metrech hlavní cestu opustíme a odbočujeme vpravo na Radkovu Lhotu, kdy cca. 500 metrů za touto obcí (u Domova důchodců) odbočíme vlevo na hlavní cestu směrem na Oprostovice, kde po krátkém prudkém výjezdu pokračujeme směrem na Lhotu, následuje sjezd do Týna nad Bečvou po jednom kilometru je odbočka vlevo na hlavní cestu, ze které po cca. 200 metrech odbočíme vlevo na poslední stoupání na Hlinsko, následně dojedeme ke křižovatce, kde se dáme vpravo do Pavlovic. Z Pavlovic pojedeme na Radslavice, kdy na začátku této obce najedeme na hlavní a po cca. 300 m odbočíme vlevo přímo směr na Prosenice. V Prosenicích za mostkem doleva, průjezd přes vesnici, u kostela doleva na hlavní a dále již rovina směr Přerov. Dojezd, jako v minulých letech přes Žebračku do cíle na Střední zemědělské škole.