Popis trasy Mamut Tour

POPIS TRASY MAMUT TOUR 17. ROČNÍK

Pro letošní ročník jsme ponechali trasu stejnou jako minulý rok. Malá změna je  při dojezdu v obci Radslavice. Nepojede se na Kozlovice, ale přímo na Prosenice po stejné cestě jako po startu. Protože je udělaná nová asfaltová silnice mezi Grymovem a Radslavicemi, tak jsme se konečně zbavili nepříjemných kostek a proto  by měl být závod zase o trochu bezpečnější. Hlavní část trasy je tedy opět vedena Hostýnskými vrchy a projedeme všechna nejvýznamnější stoupání, která se zde dají projet na silničních kolech. Většina stoupání je vedena velmi pěknou přírodou, po úzkých lesních asfaltových cestách se zákazem vjezdu aut. Start a cíl bude i letos na Přerovském výstavišti

Start 8.30 Střední a dlouhá trasa, 8.40 start krátká trasa. Tato varianta je volena vzhledem k Vaší bezpečnosti, kdy je po startu velký počet startujících pohromadě a hrozí hromadné pády.

Střední trasa – 136 km /2263 m

Po slavnostním startu na výstavišti se vydáme do leva směr Žebračka a za cedulí konec Přerova bude odmávnut ostrý start, projedeme Prosenicemi, na Radslavice a pak pojedeme na Pavlovice (10km), kde bude prudké stoupání sloužící pro rozdělení pelotonu. Mezi Pavlovicemi a Bezuchovem bude několik prudkých sjezdů a výjezdů a za Bezuchovem (15km) se odbočí doprava na hlavní cestu směr Bystřice pod H. (28km). V Bystřici se projede po kostkách přes náměstí, na konci náměstí bude dělení krátké trasy. Střední a Dlouhá trasa bude pokračovat po hlavní cestě přes Chvalčov k prvnímu velkému stoupání na Tesák (38km), kde bude horská prémie. Pak se pojede na Troják (42km), kde bude bufet. Pod Trojákem se odbočí doprava směr Kašava (50km) a Fryšták (60km). Ve Fryštáku se oproti minulým ročníkům odbočí dřív a pojede se na Lukoveček. Za Lukovečkem se odbočí doprava a bude následovat pěkné stoupání na Hadovnu, kde je HP (66km). Pak bude následovat úzký nebezpečný sjezd s nájezdem na hlavní cestu doleva směr Rusava (70km), kde odbočíme doprava  a za školou doleva na nejtěžší stoupání závodu (až 20% stoupání) přes Grapy na Bukovinu, kde je opět HP (76km). Pod Hostýnem najedeme na hlavní cestu. Po sjezdu do Bystřice (81 km) odbočíme doleva a budeme pokračovat zvlněným terénem přes Slavkov, Brusné, Chomýž, Hlinsko (89km) do Prusinovic (92km). V Prusinovicích bude 2 bufet. Pak se pojede mírně nahoru a dolů přes Dřevohostice na Radkovu Lhotu , za Oprostovicemi, kde je dělení na dlouhou trasu - dlouhá do prava na Radotín  (105km),střední pokračuje rovně do Lhoty, následuje sjezd do Týna n. Bečvou, pak odbočka do leva a po cca 250m znovu do leva směr Hlinsko. bude následovat poslední 3,5km dlouhé stoupání, nahoře do prava směr Pavlovice. Projedeme Pavlovicemi a tady, směr na Tučín, Před Tučínem pojedeme do prava na Radslavice, kde pojedeme přímo směr Grymov a Prosenice. V Prosenicích, u cukrovaru do leva (cca 5km do cíle), přes vesnici u hřbitova do leva a dále již rovina směr Přerov. Odtud se pojede po stejném dojezdu jako v minulých letech přes Žebračku do cíle na výstavišti.

Dlouhá trasa – 212 km /3741 m

Po startu je trasa společná se střední trasou až po odbočku do prava do Radotína (105km), Pokračujeme přes Soběchleby do Býškovic (117km). Za Býškovicemi odbočíme na Všechovice,kde na kruhovém objezdu zahneme doprava  a přijedeme do Komárna. Za Komárnem se napojíme na směr Rajnochovice (126km). Na konci Rajnochovic odbočíme doprava na  obávané Foncky. Na vrcholu bude horská prémie. Najedeme doleva na hlavní cestu a přejedeme Tesák a na Trojáku (142km) bude bufet. Při sjezdu z Trojáku pojedeme rovně ( při prvním průjezdu se odbočovalo) přes Hošťálkovou do Ratiboře (151km), kde odbočíme doleva směr Kateřinice. Za Kateřinicema bude poslední stoupání v Hostýnských vrších na Lázy (159km). Pak bude rychlý sjezd do Loučky, kde odbočíne doleva na hlavní cestu. V Kunovicích odbočíme doprava, projedeme vesnicí a budeme pokračovat  přes Kelč (173km) na Malhotice(176km), kde bude bufet. Pak dojedem do Opatovic, kde najedeme doprava na hl. cestu a hned odbočíme doleva směr Paršovice (180km). V Paršovicích odbočíme doprava a bude následovat předposlední těžší stoupání Nad Hubertem (183km). Po výjezdu z lesa najedeme na změnu trasy do prava a dále již po stejné trase jako střední distanc až do cíle na výstavišti.

Upozornění
: Na většině stoupání v Hostýnských vrších je zákaz vjezdu aut. Vjezd bude mít povolen pouze zaváděcí vůz. Tyto úseky jsou v profilech vyznačeny tenkou černou čarou.

Jedná se o úseky:
1)      Hadovna(63km) – Rusava(69km)
2)      Rusava (72km) – Vinohrádek (80km)
3)      Rajnochovice (131km) – Tesák (137km)
4)      Kateřinice(154km) – Lázy (158km)

Krátká trasa (nadace Mamut) – 83 km /976 m

Po startu se pojede společně se střední i dlouhou trasou. V Bystřici pod Hostýnem (28km) bude na konci náměstí (kostky) dělení tratí. Krátká trasa bude odbočovat z hlavní cesty doprava směr Slavkov pod Hostýnem. Za kolejemi se napojíme na střední trasu a pojedeme po ní až do cíle. Bufet bude v Prusinovicích (35km)