Popis trasy MB

POPIS MAMUT BIKE 2017

Mamut Bike 2017  :

1.Trasa E35 km Fitness. OD této trati očekáváme zájem hobíků, kteří sednou jen občas na kolo, ale chtějí si užít závodní atmosféru.

2. Na dlouhé trase D 55 km, letos jsme přidali cca 4 km ve Veselíčku, aby se nesjížděli tak brzo závodníci z dlouhé a kráké trasy.

3. Bude projíždět areálem výstaviště po startu. Na konci se jede na hlavní silnici a po asfaltové cestě kolem budovy PČR do cíle

Popis Mamut Bike 2017

Start bike maratonu se uskuteční opět na Přerovském výstavišti v místě zázemí závodu.  Závodníci budou vyvedeni za vozidlem městské policie po asfaltové cestě. Odbočí u parku Michalov doleva směrem ke  garáží. Jezdci budou vedeni pro zatraktivněnění přes areál výstaviště. Po výjezdu z areálu výstaviště budou jezdci navedeni do prostorů skladu společnosti Emos. Díky tomuto vstřícnému kroku, ze strany provozovatele areálu, se vyhneme nebezpečným zabetonovaným kuželům v cyklostezce. Následuje přejezd za asistence Městské policie přes hlavní cestu. Odtud po  projetí dvou tunelů následuje mírné stoupáno až k základní škole v Předmostí a tam doprava. U hospody u Mamuta se točí na levou ruku a pokračuje se po Mamutí stezce nově na hlavní silnici Předmostí - Žernava, změna z důvodu výstavby dálnice a dále směrem lom Žernava. Závodníci budou objíždět lom ve směru hodinových ručiček a v nejvyšším místě nad lomem zatočí vlevo, kde se napojí na spojovací štěrkovou cestu a po ní se dostanou k cestě Přerov-Čekyně.

„U zrcadla“ se pojede po asfaltu vlevo okolo skladů. Poté se bude točit vpravo asfaltovým sjezdem, kde se přejede rovně hlavní cesta vedoucí Čekyní (bezpečnější varianta přejezdu hlavní komunikace než dříve). Asfalt se postupně změní v polní cestu, která cyklisty dovede až do známého čekyňského lesa. Tam se ovšem zhruba v polovině sjezdu bude točit ostře vpravo. Po krátkém „padáčku“ se cyklisti napojí na známou lesní cestu Čekyně – Záběštní lhota. Po přejetí potůčku a ujetí cca 200m budě opět změna, točit se bude po levé ruce přímo do lesa, kde je pěkná kořeněná stojka. Následuje lesní cesta, která je ukončena krátkým technickým sjezdem přímo v obci Penčice. Po najetí na hlavní cestu se pokračuje doprava okolo koupaliště, za ním následuje pár metrů po louce, kde bude velice ostrá pravotočivá zatáčka. Po táhlém stoupání po louce se cyklisté dostanou na kraj obce Záběštní lhota. Zde se dostanou mírným sjezdem zpět do čekyňského lesa. Po projetí pomyslné smyčky v tomto lese se jede polní cestou zpět do Záběštní Lhoty přímo k hlavní cestě. Zde se jede první odbočkou doleva mezi zástavbu. Následuje sjezd s pravou točkou na konci doleva dále po hřebeni louky až ke známé provizorní lávce přes potok Říka k chatové oblasti.  Trasa pokračuje kolem chat asi 0,5km po značkách. Následuje odbočka vpravo a krátké stoupání kolem lesa. Dále se jede rovně po louce kde se trasa dělí na krátkou a dlouhou trasu a následně dojde opět ke spojení obou tras.

D 55 km -Dlouhá trasa točí doleva do lesa. Jede se po šotolinové cestě asi 0,6km a končí na asfaltové cestě k Tršicím. Ta se přejede a následuje krátký technický úsek v lese- Pokračuje se po šotolinové cestě podél ohrady a pak doprava a dojedeme do obce Zákřov, kde po napojení se na hlavní silnici, ujetí pár desítek metrů, opět budou sjíždět po levé ruce na polní cestu, směr Lazníčky. Zde se dostanou polní cestou na kraj obce Výkleky. Projedou obcí podél říčky Kyjanka (ne po hlavní cestě). Po té budou cyklisti točit doprava na hlavní silnici, kde pojedou  k zatopenému lomu doleva do kopce. Následuje sjezd přímo v areálu lomu až k vodě a zde kolem bariér přijdete k občerstvovací stanici pro dlouhou trasu. Po výjezdu z lomu vlevo směr Výkleky asi 300m a poté odbočí vlevo do lesa.

Následuje úsek vedený lesem, se sjezdem na louku, brodem přes Říku, za ní se odbočí vlevo a dále po značkách a šipkách asi 2.5km k Památníku obětem Třicetileté války, nad Veseličko. Zde se bude nově točit už za památníkem doprava (vynechán bude tedy nebezpečný šotolinový sjezd do Veselíčka, kde hrozila kolize s motorovým vozidlem a tím pádem bude vynechán i strmý kopec, který vlastně závodníky vracel zpět k památníku). Lesní cesta dovede závodníky na rozcestí, kde zatočí doprava na asfalt. Po cca. 300 m se odbočí vpravo a následuje další stoupání v  lese. Dojede se až křižovatku lesních cest, kde se odbočí vlevo. Násteduje technická pasáž nahoru, dolů po které dojedeme na hlavní lesní cestu spojující Svrčov se Staměřicemi. Zde se dáme doleva a po cca 500 m opět odbočíme z cesty vlevo a sjezdem kolem rybníčků se dostaneme zpět na asfalt, kde odbočíme vpravo a pořád rovně po asfaltu až na křižovatku, která spojuje silnici mezi Lazníkama a Svrčovem.  Odbočí se vlevo, směr Lazníky, po cca 300 m bude prudká pravá do lesa a po značce až k bývalému vodnímu mlýnu. Za mlýnem vlevo na penetračku a po ní až k autobusové zastávce, na hlavní cestu do Laznik. Po příjezdu do Laznik trať odbočuje šikmo nahoru vlevo.

E 35 km Krátká trasa pokračuje rovně až do Lazník, kde se u zrcadla zatočí doleva. Po 200 metrech bude po pravé ruce občerstvovací stanice pro krátkou trasu. Dále se z asfaltu odbočí doprava do kopce. Odtud je trasa spojena s dlouhou trasou.

Společné pokračování obou tras mezi chatami a vede na hlavní silnici v obci. Po ní se závodníci dostanou po 2km do obce Buk. U cedule obec Buk odbočí doprava a jedou polem do obce Sobíšky, kde  sjíždí doleva ještě před tím, než se závodníci dostanou na asfalt. Projede se obcí křižováním hlavní silnice a na kruhíči se nově odbočí vpraho mezi domy a pak následuje nový prudký výjezd až na hlavní lesní cestu, kde se dáme doleva. Před lesem se odbočí vpravo a technickým sjezdem v lese se dojede na šotolinovou cestu, kde se směr Čekyně. Na úplném začátku obce bude “vymlíkovaná” stojka zpět do lesa. Potom se závodníci dostanu ke “hříbku”, 150 metrů za ním následuje sjezd směr Vinary, kde se technickou pasáží sjede k zahrádkářské oblasti, podél ní se po louce opět vystoupá nahoru. Následuje další technický sjezd směr Vinary, konkrétně vinarské hřiště. Těsně nad ním prudká pravotočivá vracečka pak doleva do krátkého sjezdu a hned doprava a opět stoupání ve vinarském lese. Na konci lesa se odbočí vlevo po okraji louky se sjede do lesa a v lese opět hned vlevo a následuje  poslední technický sjezd do Vinar. Na kraji Vinar se dáme vpravo kolem louky. Na konci louky se jede vlevo a polní cestě se sjede na asfaltovou cestu spojující Vinary s Popovicemi.

Do cíle zavodu zbyvají asi 3km a závodníci pojedou po značkách ulicemi Popovic, pod železničním koridorem a přes hlavní cestu. Zde se objede sklad areálu Emosu a kolem garáží se přijede na hlavní cestu. Následuje spojení s trasou silničního maratonu na hlavní silnici a kolem budovy PČR spurtujeme do cíle.

Možné změny na trase z důvodu kácené stromů budou řešeny operativně. Sledujte a dodržujte značení na trase - šipky na stromech, silnici, kolíky s ukazateli Mamut a pokyny regulovčíků.